Starka känslor när Verisure stänger ner larmsystemen

Verisure ändrar villkor

Starka känslor när Verisure stänger ner larmsystemen

Dela inlägg

Verisures kunder inser nu att systemet slutar fungera efter uppsägning av abonnemanget. Många upplever att de äger systemet och känner sig lurade på stora summor.

Jag är bedragen! Jag har betalat 60 000 kr senaste fem åren – för ingenting”  – Kjell, Vendelsö

Inget abonnemang = Inget larmsystem

Verisures kunder har tidigare haft möjlighet att ansluta frikopplade larmsystem till Safelands öppna larmtjänster. Verisure slutade dock att aktivera frikopplade larm den 28 maj, en mycket stor förändring i villkoren, utan information till kunderna. Läs mer här ->

Mycket starka känslor när kunderna förstår vad förändringen innebär

Många av Verisures kunder vänder sig till Safeland för information om deras abonnemang. Detta eftersom Safeland erbjuder larmtjänster till frikopplade Verisure-larm. Många känslor uppstår när kunderna förstår innebörden av förändringen och alla de stora summor de lagt ner på larmsystemet. Här kommer ett axplock från våra diskussioner och upplevelser från Trustpilot.

Otrygg och lurad – Kjell skickar räkningen för det nya larmet till Verisure

Kjell betalade 15 000 kr för systemet för fem år sedan. Därefter blev det en stigande summa varje år för abonnemanget, för närvarande 7000 kr årligen. Fem år hade nu äntligen gått och Kjell såg nu fram emot att larmsystemet skulle frikopplas och därigenom möjlighet att koppla till Safelands larmtjänster. Nu är Kjell utan larm och han känner sig både otrygg och lurad.

Kjell planerar därför att köpa ett nytt hemlarm och skicka räkningen till Verisure genom anmälan till ARN.

En smart investering blev döda plastbitar på väggarna

Säljare har under många år argumenterat för att det är en klok investering med hemlarm från Verisure. Nu i efterhand visar det sig att deras viktiga säljargument inte haft något värde.

En dag slutade systemet fungera

Nicklas fick så sent som i våras beskedet om att han kunde återaktivera efter uppsägningstidens slut. Men en dag så kom det en pipsignal från systemet och allt hade slutat fungera.

Rikard anmäler Verisure till ARN och Konsumentverket

Ovan är referat från endast en bråkdel av de samtal som förändringen har resulterat i. Se recensioner på Trustpilot för många fler exempel.

Läs mer om förändringen och vad du som Verisure-kund kan göra om du inte längre vill betala de höga kvartalsavgifterna i denna artikel.

Safeland verkar för en schysstare marknad för hemlarm

Safeland verkar för att marknaden för hemlarm ska konkurrensutsättas på motsvarande sätt som marknaden för mobiltelefoni och bredband. De två största aktörerna Verisure och Sector Alarm, med 90% av marknaden, har otydliga avtal, höga månadskostnader och operatörslåsta system. Det vill vi ändra på.

Du behöver inte byta dator för att du byter mobil- eller bredbandsleverantör. På samma sätt ska du inte behöva byta larmsystem när du byter larmtjänst.

Hos Safeland köper du larmsystemet på riktigt. Utan månadskostnad. Du väljer sedan att ansluta till Safelands larmtjänster (max 125 kr/månad). Skulle du hitta en bättre larmtjänst hos en annan leverantör så kan du koppla dig dit.

Dela inlägg

Kundvagn0
Din kundvagn är tom!
Fortsätt handla